2 grudnia 2014

Nie garb się!

Robię w kuchni kolację. Kami w łazience, bierze prysznic. Czytaj: bawi się. W pewnej chwili mnie woła:
- Mamo, chodź szybko, coś ci pokażę!
- Zaraz, teraz robię sos!
Po chwili:
- Mamo, no chooodź!
- Czekaj, jeszcze ten sos kończę.
- Mamooo, bo zmarznę!
- Nie moge teraz, musze skończyć. Zaraz przyjdę.

- A tatuś nie może popracować??? CHODŹ!!!!

***

Czytam dzieciom bajkę, Kami co chwila przerywa, więc przestaję reagować.
- Mamo, mamo, mogę zadać jedno pytanie?
Czytam twardo dalej.
- Mamo, tylko jedno.
- No co? - zlitowałam się w końcu nad Kamyczkiem.


- NIE MÓWI SIĘ "CO" TYLKO "SŁUCHAM".

***

Jemy śniadanie. Przyniosłam sobie komórkę, żeby sprawdzić co słychać w świecie. Nie bez trudu zmusiłam Kamyczka do siedzenia ze mną przy stole, jak zwykle chciał przy bajce. No to bajkę wyłączyłam i heja.

Siadamy, odpalam komórkę, a Kami do mnie, pouczającym tonem:

- Mamooo... nie czytaj teraz, przecież jesz śniadanie! NIE DWA NA RAZ!


Serce rośnie, że Kami tak pięknie mówi po polsku. Chyba zatem czas nauczyć go "nie garb się" jako uniwersalnej odpowiedzi rodzica :D

10 komentarzy:

  1. A co to jest - to, co On ma w talerzu?
    Ciekawie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. owsianka z chia :P

      nie jecie takich rzeczy w Polsce? ;)

      Usuń
  2. Na pewno inni jadają, ale ja nie.... Wolę konkrety :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Owsianki są OK. Odkrywam je na nowo :)
    Przedszkole sto lat temu na dłuuuugi okres zostawiło swoje piętno. ;)

    A co z argumentem - " nie,bo nie"? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, zaczynam go stosować - bardziej w formie "ja decyduję"

      on już z na ten argument z przedszkola hehe kiedyś mnie zastrzelił "ty nie bestemujesz", co jest kalką ze szwedzkiego (bestämma - decydować), musiał słyszeć w przedszolu!

      Usuń
  4. long time no see, ze sie tak wyraze - i co ja pacze!
    gratuluje nowego ludzika!
    niezbadane sa doprawdy genetyczne loterie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam w moich skromnych progach - dziękuję za gratulacje :)

      oj taaak, niezbadane zaiste! chłopcy jak Alina i Balladyna doprawdy

      Usuń
  5. Ale ja lubię czytać te dyskusje Kamyczka ! :)

    OdpowiedzUsuń



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...