14 stycznia 2014

Idzie Niebo ciemną nocą

Zmieniłam dziś nieco wygląd blogu, na jakiś czas go nawet zamknęłam. Być może nawet nikt nie zauważył.

Głupi blog a człowiekowi zajmuje tyle myśli. Jak rozwiązać ten problem, a jak tamten, zaczęłam się nagle zastanawiać nad prywatnością i takimi tam. Ostatnio czytam dużo blogów i widzę że każdy zakryty pseudonimem, wiele blogów nie publikuje żadnych zdjęć właścicieli.

Pewnie to mądre.

Ale ja nie piszę bloga dla jakichś wynurzeń światopoglądowych, nie. Piszę trochę dla siebie, żeby nie zapomnieć jak się rozwija nasz synek, trochę dla rodziny i przyjaciół w oddali, z którymi nie da się już pogadać. No ale nie wszystko trzeba pisać, to nie jest tabloid. Szkoda też, że mało się odzywają ci, dla których piszę, nie wiem czy nie gadam do ściany. Więc może nie ma się czym przejnować.

A potem znowu refleksja na temat ile pokazać.

Mimo wszystko uważam, że człowiek powinien brać odpowiedzialność za własne słowa. Napisać jakąś opinię czy komentarz za maską pseudonimu jest o wiele łatwiej niż spojrzeć potem ludizom w oczy i "tak, naprawdę to myślę o dżender". Na przykład.

Na inne drażliwe tematy wolę jednak nie pisać, na razie. Chyba na razie nie umiem bez emocji (a może się nie da bez emocji?). Choć dzisiaj zmroziła mnie poranna audycja w drodze do pracy. Reklamowali reportaż, w którym jakaś dziewczyna mówi "w sumie to nie wiem, czy dobrze zrobiłam, że zostałam matką", a potem pani dziennikarka zapowiada reportaż o młodocianych matkach i tym, że tyle teraz możliwości. I że może trzeba zacząć patrzeć na aborcję jak na - uwaga - NAJLEPSZY NOWOCZESNY SPOSÓB ANTYKONCEPCJI.

Już wiem, jaki będzie ten reportaż. Wszystko gładkim głosem, pani uśmiechnięta, o zabiciu człowieka w wyperfumowanych białych rękawiczkach... tu naprawdę wiele ludzi tak myśli. Tak wykuto ich sumienia.

Ale za to wieczorem sięgnęłam po stary numer gościa niedzielnego. A w nim same perły - wspaniały felieton Marcina Jakimowicza o tym jak to idzie Niebo ciemną noca, Ostry wywiad z Piotrm Baronem i wzruszająca historia matki i córki.

Wróciłam ze śmierci do życia.

Wierzę, że mimo tysiaca takich reportaży w radiu Niebo przychodzi do każdego. Trzeba się tylko trochę otworzyć. Nie bać. I wyłączyć radio.

11 komentarzy:

  1. Czcigodna Olu
    Nie dziwię Ci się że wstrząsnął Tobą zwiastun reportażu w którym jakaś genderowa zbrodniarka tłumaczy że aborcja to nowoczesna antykoncepcja. Ale Szwecja nie ma na takie pomysły wyłączności. W Polsce też się takie głosy spotyka. Choćby na blogu Erinti znajdziesz takiego bydła do wyboru do koloru.
    Pozdrawiam melancholijnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Niedźwiedziu!
      tak, Polska nie ma wyłączności, ale w Polsce jest inne prawo i taki reportażyk radiowy raczej nie powstanie
      w SE jest przecież aborcja na życzenie, a w połączeniu z wczesną seksualizacją dzieci ilość nastolatek zachodzących w ciążę jest o wiele wyższa niż w PL, co za tym idzie - "aborcja jak kromka chleba"

      dobry tytuł na reportaż czy wpis blogowy :/

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aborcja nie powinna zastępować antykoncepcji, która powinna zapobiegać niechcianym ciążom. Warto jednak wspomnieć, że część osób ze środowisk pro life walcząc z aborcją walczy z antykoncepcją, czyli nie pozwala zapobiegać.

    Co do używania pseudonimów i odpowiedzialności za własne słowa to oczywiście wszystko trzeba wyważyć. Nie ważne czy piszemy pod pseudonimem czy pod imieniem i nazwiskiem nie wolno kraść własności intelektualnej (kraść cudze zdjęcia czy teksty). Co do poglądów, to polityczna poprawność jest jak cenzura

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tą antykoncepcją to bardzo duży i złozony temat, i to nawet nie chodzi o "gumkę" czy inne rzeczywiste zapobieganie, ale o sumienie i postawę serca, jak w sumie ze wszystkim w chrześcijaństwie - o postawę ANTY ŻYCIE, która to postawa jest właśnie piętnowana przez prolajferów, przeważnie z chrześcijańskich środowisk właśnie (bo to chrześcijanie, zwłaszcza katolicy, są tu najmocniejszym głosem)
      złożony problem, bo nie jest czarno biały, w bardzo dużej mierze zależy od sytuacji i wrażliwości ludzi; generalnie postapa PRO LAJF jest sprzeczna z utylitarystycznym podejściem do życia i innych ludzi, czyli (w tym przykładzie) chęcią pociupciania bez zobowiązań

      Usuń
  4. Sliczna nowa szata bloga :-) Choc ja bardzo lubilam Twoja poprzednia"rodzinna" fotke :-) Bardzo ladnie Ci w okularkach :-)

    Ja bardzo lubie czytac Twoje posty, choc nie czesto sie odzywam.. :-/

    Dawno temu, wyjezdzajac z Polski (wtedy jeszcze w celu zarobkowym - na studia) Wybierajac miedzy UK a Irlandia, wybralam to drugie z powodu mniej "wyzwolonych" pogladow tubylcow. Ciesze sie ze jest tu nadal wielu wierzacych ludzi a mordowanie malych ludzi o nazwie "aborcja" nie jest tu legalne. :-)

    Jesli chodzi o blogowe dylematy - mysle, ze kazdy z nas je ma :-/ Ja jeszcze nie odwazylam sie wklejac zdjec rodzinnych. Nie wstydze sie swoich pogladow ale jednak boje sie dac okrasc z prywatnosci..

    Pozdrawiam cieplo :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam Cię serdercznie, zawsze miło poznać swojego czytelnika

      ja też lubiłam tamtą fotkę, no ale miałam probelm z jej obróbką i wolę tak :)

      widzę na Twoim blogu, że mieszkasz w Czechach... to w Czechach czy Irlandii?

      także pozdrawiam ciepło

      Usuń
    2. Dziekuje za wizyte "u mnie" :-)
      Mieszkalam w Czechach, a teraz juz z powrotem w Irlandii :-) Wlasnie mi uswiadomilas, ze nie zmienilam sobie mojego opisu ;-) Pozdrawiam

      Usuń
    3. o, czyli wychodzi na to, że spełniło się Twoje marzenie :)

      Usuń
  5. Inny świat, ten Twój, inny, ale i on przychodzi do nas... A Niebo do wszystkich, jeśli tylko tego chcą...
    Wszystkiego najpiękniejszego! Mimo wszystko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja czasem nie wiem czy do Szwecji jeszcze zagląda to Niebo
      nawet "obrońcy życia" walczą o to, by ograniczyć "na życzenie" do 12 tygodnia, bo jest chyba do 18 czy nawet nie...

      ech, szkoda słów, chyba już nie chcę o tym mówić

      (piękny blog masz, będę zaglądać!)

      Usuń



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...